Podsumowanie realizacji projektu e – twinning pt. „Rymolandia”
W grudniu 2021 r. wraz z uczniami uczęszczającymi na zajęcia logopedyczne przystąpiłam do projektu „Rymolandia”, zorganizowanego przez logopedów z całej Polski na platformie nauczycielskiej e – twinning.
„Rymolandia” to projekt przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i szkolnym.
Cele projektu to:
· usprawnianie percepcji słuchowej poprzez wykorzystanie rymowanych tekstów,
· aktywne uczestniczenie dziecka w procesie tworzenia, współtworzenia,
· współpraca między szkołami,
· wymiana doświadczeń nauczycieli,
· współtworzenie pomocy logopedycznych,
· rozwijanie kompetencji cyfrowych, społecznych,
· kształtowanie właściwych postaw i poszanowania pracy innych uczestników,
· nawiązanie nowych przyjaźni.
Podczas zajęć projektowych zostały wykorzystane rymowane wierszyki, rymy dziecięce , które posłużyły do usprawniania percepcji słuchowej, niezbędnej w rozwoju mowy oraz w procesie nauki czytania i pisania. Rezultatem współpracy uczniów i logopedów z całego kraju jest e-książeczka, w której zamieszczono przygotowane przez uczniów rymowanki i ilustracje do wierszyków i rymowanych zestawień wyrazowych.
Uczniowie uczęszczający na zajęcia logopedyczne stworzyli projekty logo do projektu „Rymolandia”, rymowanki oraz ilustracje do rymowanek przesłanych przez partnerów projektu. Brali udział w spotkaniach on line z partnerami projektu oraz nagrywali dźwięk i filmiki z czytania wspólnie utworzonej bajki i wierszyków. Projekt zakończył się w maju 2022.
Uczniowie chętnie angażowali się w prace nad projektem, wykazywali się ogromną kreatywnością i zapałem do pracy z wykorzystaniem metody projektu. Za swój wysiłek otrzymali dyplomy.
Koordynator szkolny
Kamila Dudziec